Välkommen till Kontaktcenter!

Under det gångna året har vi arbetat för att starta upp kontaktcenter. Kontaktcenter är fortfarande under utveckling. Det är receptionen/växeln som utvecklas till kontaktcenter. Tidigare kunde medborgare här redan få hjälp med exempelvis borglig vigsel och konsumentvägledning. Med kontaktcenter erbjuder vi våra medborgare en snabbare väg in där fler kan få hjälp med fler ärenden och snabbare svar. Det gäller alltså ärenden som då kan besvaras direkt utan att behöva lämnas vidare till handläggare. Kontaktcenter kommer även kunna hjälpa de medborgare som inte är digitala.

Redan efter sommaren utökade vi öppettiderna, kontaktcenter kan även nås lunchtid. Därmed är kommunen alltid och utan avbrott tillgänglig under arbetsdagen. Följande ärenden kan kontaktcenter redan nu hjälpa våra medborgare med:

  • Felanmälan gatubelysning.
  • Felanmälan Snöröjning.
  • Övrig felanmälan.
  • Anmälan om nedtagning eller beskärning av träd på kommunal mark.
  • Allmänna barnomsorgsfrågor.
  • Blanketter, skriver ut och skickar vid behov.
  • Fastighetsbeteckningar, vem äger en fastighet.
  • Vanliga livsmedelsfrågor.

Adress

Besöksadress:
Boråsvägen 13, Svenljunga

Postadress:
Svenljunga kommun
512 80 Svenljunga

Öppettider

Måndag - torsdag 8.00 - 16.30
Fredag 7.30 - 16.00

Kontakt

Epost till

Sidan senast uppdaterad: 2018-06-13 15.51