10 januari 2018

Kontaktcenter välkomnar dig

Idag har vi invigd kontaktcenter. Kontaktcentret är i kommunhusets ingång och här kan du få hjälp med dina frågor och ärenden både via telefon, e-post och vid besök.

Under det gångna året har vi arbetat för att starta upp kontaktcenter. Kontaktcenter är fortfarande under utveckling, men vi har kommit en bra bit på vägen. Det är receptionen/växeln som utvecklas till kontaktcenter. Tidigare kunde medborgare här redan få hjälp med exempelvis borglig vigsel. Med kontaktcenter erbjuder vi våra medborgare en snabbare väg in där fler kan få hjälp med fler ärenden och snabbare svar. Det gäller alltså ärenden som då kan besvaras direkt utan att behöva lämnas vidare till handläggare. Kontaktcenter kommer även kunna hjälpa de medborgare som inte är digitala.

Redan efter sommaren utökade vi öppettiderna, kontaktcenter kan även nås lunchtid. Därmed är kommunen alltid och utan avbrott tillgänglig under arbetsdagen. Följande ärenden kan kontaktcenter redan nu hjälpa våra medborgare med:

  • Felanmälan gatubelysning.
  • Felanmälan Snöröjning.
  • Övrig felanmälan.
  • Anmälan om nedtagning eller beskärning av träd på kommunal mark.
  • Allmänna barnomsorgsfrågor.
  • Blanketter, skriver ut och skickar vid behov.
  • Fastighetsbeteckningar, vem äger en fastighet.
  • Vanliga livsmedelsfrågor.

Kontaktuppgifter och mer information hittar du här »

Sidan senast uppdaterad: 2018-01-10 10.26