Självservice

Lyssna

Kontakt

Tillbaka till startsidan

Du är här:

Förseningar i sophämtningen

Låt ditt kärl stå framme tills det blivit tömt, vi kör även i helgen.

Låt kärlet stå framme

Entreprenören är fortsatt efter i sophämtningen. Låt ditt kärl stå framme tills det har blivit tömt, vi kör även under helgen för att ta igen förseningen.

Varför har det blivit förseningar?

Att det har blivit förseningar beror på flertalet orsaker. Förseningarna började när det kom mycket snö i början av februari i kombination med sjukdom.

 

Det nya insamlingssystemet har inneburit en hel del ändringar i vårt kundsystem och innan alla kärl var utställda innebar det en del manuellt extraarbete för chaufförerna som tog tid.

 

Det har även varit lite problem med bilarna. Det har inte varit några allvarliga problem, men de har inte kunnat gå som de ska.

 

 

Vad gör ni åt förseningarna?

Det mesta i vårt kundsystem är nu inlagt, vilket innebär att extraarbetet för chaufförerna nu har minskat.

 

Entreprenören har satt in extra bilar och kör även under helger för att komma ikapp.

 

Varför är inte min elbox tömd?

Nu i början är de många som passar på att lämna batterier, lampor och elektronik i elboxen. Det är jättebra! Men när alla rensar hemma samtidigt blir utrymmet i bilen för elektroniken fullt. Om du inte får elboxen tömd, häng den på kärlet vid nästa tömning istället. Om du kan vänta en eller några tömningar innan du behöver tömma elboxen skulle det underlätta. Tack!

 

Kontakt

Uppdaterad: 08 mars 2019

Kontakta oss

Fler kontaktuppgifter

 

Svenljunga kommun

512 80 Svenljunga

 

Besöksadress: Boråsvägen 13, Svenljunga

 

Telefon: 0325-180 00

E-post: kommun@svenljunga.se

 

Organisationsnummer 212000-1512

Följ Svenljunga