Vi upphandlar regelbundet inom flera områden. Vid alla affärer utom de allra minsta måste inköp annonseras och gå ut i någon form av offentlig upphandling. Det bästa sättet för dig att bli vår leverantör är att lämna anbud på vår upphandling.
Delar av vår verksamhet är också konkurrensutsatt, genom att det råder fri etableringsrätt och att våra kunder och brukare själva kan välja utförare, till exempel inom hemtjänsten.
Ta kontakt med oss om du önskar information om våra gällande avtal.
Vi har idag ingen E-handel.
Det är några delar som Upphandlingsmyndigheten ger tips om för hur du bäst gör affärer med offentlig sektor. Vad ska du ha koll på, vad behöver du tänka på innan du lämnar anbud samt anbudsskola 1 och 2.
Innan du lämnar anbud i upphandling - få tips i anbudsskolan »
Vi har regler, policys och riktlinjer som på olika sätt talar om vad vi behöver ta hänsyn till när vi ska göra inköp eller upphandlingar. Vår verksamhet regleras av lagar som fattats av riksdagen och förordningar som beslutats av regeringen. Dessutom har vår kommunfullmäktige, kommunstyrelse och våra nämnder beslutat ytterligare och mer detaljerade policys och riktlinjer. Dessa beskriver:
Vi har flera styrdokument som styr våra verksamheter. Dessa har fastställts av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen eller i vissa fall av en nämnd. Dokumenten gäller för hela vår verksamhet, alltså för samtliga styrelser, nämnder och deras förvaltningar och verksamheter. Styrdokumentet gäller även för de kommunala bolagen.
.