Svenljunga kommun logotyp, tillbaka till startsidan.

Du är här:

Synpunkter

På denna sidan kan du skicka in synpunkter. En synpunkt kan vara en åsikt, beröm eller klagomål. Det kan handla om en tjänst eller service som kommunen erbjuder eller förväntas erbjuda. För synpunkt kring skola och barnomsorg finns ett annat formulär. Felanmälan lämnar du istället in via vår e-tjänst.

Skicka in din synpunkt via webbformulär eller blankett

Fyll i formuläret nedan. Ange dina kontaktuppgifter om du vill få svar. Håll din synpunkt kort och saklig, samt i en god och respektfull ton.

Istället för webbformuläret kan du även fylla i vår synpunktsblankett Pdf, 157 kB, öppnas i nytt fönster. och skicka in till oss via e-post eller post. Du som inte har möjlighet att lämna en digital synpunkt kan få hjälp med detta av vårt Kontaktcenter.

Det finns ett särskilt formulär om du har en synpunkt om skola och barnomsorg.

Vad tycker andra?

Innan du lämnar in en synpunkt kan du titta om någon annan redan har tagit upp samma sak under inkomna och besvarade synpunkter. Där samlar vi alla synpunkter av allmänt intresse inklusive vårt svar.

Vad händer när du lämnat din synpunkt?

När du lämnar in din synpunkt godkänner du att vi publicerar den på vår webbplats.

När vi har fått din synpunkt lämnar vi den vidare till en tjänsteperson som ansvarar för området. Inom fyra arbetsdagar ska du ha fått återkoppling om att vi har fått din synpunkt. Samtidigt får du antingen svar på din synpunkt eller besked om hur lång tid vi beräknar att det tar att få fram svaret.

Vi redovisar inkomna synpunkter av allmänt intresse på vår webbplats efter att de blivit behandlade. Synpunkten raderar vi efter cirka ett år på webbplatsen.

En inlämnad synpunkt behandlar vi som allmän handling. En allmän handling är offentlig och vi kan lämna ut den om någon frågar efter den. Detta gäller inte sekretessbelagda handlingar.

Synpunkt, Svenljungaförslag, eller felanmälan?

Skillnaden mellan Svenljungaförslag och synpunkt är att synpunkter inte behöver behandlas politiskt och därför har en snabbare hantering.

Om du har klagomål på exempelvis nedskräpning eller buller ska du använda blanketten för klagomål på inom- och utomhusmiljö Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Felanmälan av till exempel gator, belysning, lek- eller badplatser gör du via vår e-tjänsten för felanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Skicka in din synpunkt

Beskriv det som bäst beskriver ditt ärende * (obligatorisk)
Beskriv det som bäst beskriver ditt ärende



Fyll i dina kontaktuppgifter om du önskar återkoppling.
Fyll i dina kontaktuppgifter om du önskar återkoppling.





.

Uppdaterad: